onsdag 12 oktober 2011

Jag har gjort det här hundratals gånger. Men ändå är jag skitnervös.


Om två timmar och tio minuter sitter jag på en sådan här varelse igen. Ska bli så himla himla roligt. dock är jag så sjukt nervös. Jag har inte ridit på två år, och inte regelbundet på typ tre och ett halvt. Men på ridskola har jag inte ridit sedan jag var 13, och det var inget vackert farväl. Är så himla nervös över att ha glömt alla begrepp. Att helt plötsligt inte kunna göra en volt tillbaka även om jag kan, för att jag har glömt vad det heter. Det blir ju lätt så, att man inte använder termerna, när man harvar runt själv i skogen och paddocken utan vare sig instruktör eller annan hjälp i flera år...
Jag vet att gruppen är lagom (eller till och med för lätt på vissa saker, men hellre det än tvärtom i det här läget faktiskt), men jag vill ju att det ska märkas också. Är rädd för att de andra ska vara skitbra eller att det ska verka som att jag inte fattar för jag inte ridit på så länge.

Man ska aldrig sätta sitt ljus under en skeppa, som min fina mamma alltid sagt...men ptja, jag är ju skitnervös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar