onsdag 30 november 2011

Onsdag är riddag!

Julstämningen har börjat komma! Lite hyacinter och någon ljusslinga och en julstjärna är uppsatt, och på tallrikshyllan i köket står nu en burk med hackad mandel, en med russin och glöggmuggar bredvid. I feel the christmas spirit coming!

Ikväll är det ridning igen. Gah, alldeles för lite med en gång i veckan. Håll tummarna att jag kommer in i hoppspecialen till våren, eller dressyrspecialen. Men helt hopp, är ingen dressyrtok även om det också är roligt och grunden till allt...

Hoppas på att få rida den här herren idag. han ska vara seg som sjutton men jag har sett att han vunnit KM i både hoppning och dressyr flera ggr så jag tror han blir toppenfin om man får igång honom! För säkerhets skull rotade jag fram mina gamla sporrar i källaren i helgen, hittade två par så får väl se om min ridlärare tkr jag ska ha korta eller långa. Hoppas på de långa, de sitter bättre på mina stövlar...

Lyrik, den sege herrn som jag tycker verkar så himla charmig!

Ja, det blir mer och mer en hästblogg men jag skriver om det som intresserar mig för det är ju en form av dagbok jag vill kunna titta tillbaka i senare.

Nu - tillbaka till tentapluggandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar