söndag 5 februari 2012

Medryttarsöndag!

Hamnade i sängen för att tina när jag kom hem från stallet förut, och eftersom jag inte hade något direkt bättre för mig har jag stannat där. Fem och en halv timme i sängen, fy vad mkt vettigt jag kunde gjort med den tiden. Ehurrmm...

Idag var det i alla fall medryttarsöndag på Ballada. Hon va ute när jag kom så det var bara att sätta igång att mocka innan intagning. När jag väl skulle hämta henne i hagen började hon gå snett mot mig och min första tanke var "vad skönt, hon är en sådan häst som kommer direkt". Tji fick jag. Men hon sprang bara iväg en gång som tur var så jag slapp gå runt hela den snöiga hagen efter en ovillig häst!

Jag skulle rida in mina nya ridbyxor idag. Men det blir lätt första och sista gången jag rider i dem. De var lite för små i helskoningen så mina ben blev väldigt osmidiga. Passar nog någon annan bättre så tänkte sälja dem. I alla fall. Lite tack vare det blev det ett rejält skrittpass idag. Kände lite på traven och gjorde några galoppfattningar mest för att känna lite på gas och broms. Mycket det vi övade på övriga passet (gas och broms alltså) också, volter och serpentiner och halter. Tycker hon är lite väl hård i munnen, men mot slutet började hon gå riktigt fint. Släppte efter och bakkärran började komma igång. Slutade då för både hon och jag verkade nöjda. 45 minuter tog det men jag lyckades i alla fall delvis med det jag ville. Nästa vecka är det påt igen, även den här stela damen börjar charma mig med sina stora fina ögon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar