söndag 12 februari 2012

Söndag med Ballada

Att hästarna är ute när jag kommer är nästan något av det bästa. Jag kommer hellre lite senare och får hämta än att hon står inne, så får man lite haggos också!


Fina damen blev ännu finare i min gamla lädergrimma!

Hon är så himla go den här damen. Hon kan vara en riktig buffel och vilja gå över en och knö ena sekunden, för att i nästa blinka med sina stora ögon och långa ögonfransar och charma mig all over again.

Idag började passet jättebra. Hon kändes inte lika stel som sist och hon tuggade på riktigt fint. Sedan gick både Colle, Midas och Finesse ut samtidigt och efter det följde en tjugofem minuters lång session med en spänd häst som tittade mot dörren gång på gång, trots alla mina försök till sysselsättningar för att hon skulle tänka på annat. Den sista kvarten fick vi dock sällskap och hon började slappna av igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar