måndag 30 januari 2012

Hästeridravel mest för mig själv.

Blev ju inget av med Pay & Jump:en innan nyår, men nu så! Är anmäld tills den 26 februari, två klasser 60 och 70 cm (lektionshästarna får inte hoppa högre, vilket ju är sjukt förnuftigt så de håller). Även om Colle gått och blivit min favorit, är jag ju från och med söndag medryttare på Ballada, så jag valde att anmäla mig på henne (medryttare på lektionshäst = man rider själv ett visst antal söndagar/helgdagar per termin).

Är för övrigt sjukt sugen på att införskaffa något av dessa schabrak, jag menar, det är ju roligt och vi ridskoleryttare måste ju också få köpa utrustning vi tycker är extra fin som vi kan använda när vi får chansen! Dock måste jag ju bestämma mig. Var stensäker på turkost först men sen började jag vela, såklart. Som vanligt.

Snyggt, snyggt eller snyggt?
Är så roligt att det kommit roligare färg på schabraken sen sist jag höll på med hästar, inte bara de klassiska färgerna.

På onsdag ska jag i alla fall köpa nya ridbyxor! Det står mellan ett par helskodda i jeans eller ett par helskodda svarta. Har aldrig haft någotdera, inte helskott heller för den delen. Men ska man ha färgglad utrustning kanske man ska chilla lite på färgfronten på sig själv...har ju redan ett par turkosa ridbyxor dessutom!

Behöver jag säga att jag är peppad inför Göteborg Horse Show!? Ska visserligen inte gå på själva GHS, men det är ju Eurohorse-mässan som är grejen ändå. Ska inte köpa så mkt, men ett eget dressyrspö, någon borste och något pannband kan nog få följa med hem trots allt.

1 kommentar: