lördag 21 januari 2012

Markarbete 20/1-12

Red näst sista lektionen för den här gången på Colle. Den hästen alltså, precis så lagom känslig och villig som jag älskar att rida på! Att jag känner otrolig skillnad på min egen ridning från när jag återupptoig det i höstas är också roligt.

Vi gjorde ormen, som består av pyttesmå serpentiner upplagda på medellinjen. Första gången ja ggjorde det och dessutom på största hästen som var med i gruppen, snacka om att behöva korta upp stegen! Klurigt men roligt. Vi gjorde dessutom klockan, rolig och nyttig för att räkna galoppsprång. När jag väl började rida ordentligt (efter två varv) satte vi det direkt, fina fina Colle!

Nästa vecka är det hoppning, och sista gången på Colle för den här gången. Frågan är vilka man ska önska sedan...blir nog Ballada som nr 1 så jag kan få hjälp att hitta lite knappar på henne nu när jag ändå ska rida henne så många gånger i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar